Artikel / annonce
Det er nu tyve år siden at Lissy og Bjarne tog springet fra livet som bankansatte til en karriere som selvstændige. I dag beskæftiger de 17 medarbejdere foruden dem selv, og de varetager både privat- og erhvervsrengøring samt haveservice.
Det er vidunderligt at komme hjem til et rent hjem
Bjarne og Lissy ser deres tætte relation til kunderne som afgørende for deres succes.
– Jeg aftaler altid et personligt møde med en ny kunde, så kan jeg vurdere timeforbruget og matche den rigtige medarbejder til kunden. Herfra sender vi altid den samme medarbejder til den pågældende kunde, fortæller Lissy.
Blandt kunderne er der mange børnefamilier. For dem er rengøringshjælpen en kæmpe lettelse, der får hverdagen til at fungere. For de kunder, der er nær pensionsalderen, betyder rengøringen, at de lettere kan arbejde et par år længere. Derudover har vi pensionister, som enten har valgt os som tilkøb til hjemmehjælpen, eller som har valgt at købe hjælpen selv. Men uanset hvilken kunder, der er tale om, så laver Lissy en aftale, der passer til den enkelte.
Haveservice er den seneste service, som i de seneste år virkelig har hjulpet mange, primært pensionister, med de ting, de ikke selv magter længere.
Ordentlig rengøring på arbejdspladsen kan nedsætte sygefraværet
Faaborg Rengøring har før prøvet, at en erhvervskunde efter få måneder kan registrere et fald i sygefraværet efter at få professionel rengøring, hvilket giver stof til eftertanke!
– Hos erhvervskunder gør vi ikke rent efter et bestemt skema. Hvis dørene fx ikke trænger til at blive vasket, så klarer vi opgaver, der trænger mere. Vi kalder det behovsrengøring, forklarer Lissy.
Tryghed og nærhed
Hos Faaborg Rengøring har de meget fokus på arbejdsmiljøet for personalet. Personalet arbejdet med ergonomiske redskaber, og de anvender udelukkende svanemærkede produkter. Der er overenskomst med 3F, hvilket sikrer gode og ordnede forhold.
– Vi får rigtig god feedback fra vores kunder. Det sørger vi altid for at videregive til den pågældende medarbejder, for alle kan jo lide at få ros. Personalet er vores guld, fortæller Lissy.
Det tilfredse personale og de trofaste kunder betyder, at der er en meget lav personaleomsætning kundeafgang. Det er en opskrift, som Bjarne og Lissy gerne vil holde fast i.
– Vi vil gerne fortsætte som nu. Vi holder fast i ikke at have mellemledere, men en direkte kontakt på både personale og kunder. Vi har heller ikke en volumensyge, men vi er altid glade for nye kunder, både private og erhvervskunder, forklarer Bjarne.